Tiedättehän sen tunteen, kun on miljoona asiaa hoidettavana. Ja siihen lisäksi pitäisi vielä tehdä viestintää. Kertoa, että olemme olemassa ja olemme apuna. Ei hätää, viestinnänkin voi ulkoistaa.

Uusyrityskeskuksella meidän tehtävänämme on auttaa yrittäjyydestä kiinnostuneita, yrittäjyyttä suunnittelevia ja yrittäjyyden alkutaipaleella olevia ihmisiä. Ja sitähän me teemme. Teemme neuvontaa, koulutamme, järjestämme tapahtumia ja paljon muuta.

Myös viestintä on tärkeä osa tehtäväämme. Yrittäjyyttä pohtivien ihmisten pitäisi tietää, että olemme olemassa ja meitä voi lähestyä matalalla kynnyksellä monenlaisissa asioissa. Uusille ja miksei myös kokeneemmille yrittäjille haluamme kertoa ajankohtaisista asioista, antaa vinkkejä ja jakaa vertaistarinoita. Paljon tehtävää, eikä aika tahdo riittää.

Mutta meillä kävikin tuuri. Jokseenkin kolme vuotta sitten asiakkaaksemme tuli Satu Lankinen, joka oli perustamassa viestintä- ja koulutusalan yritystä. Suunnitelmat olivat hyvällä mallilla, neuvonta oli lähinnä sparrailua ja yritys perustettuna hyvin pian. Satu tuli tutuksi ja hänen palvelunsa olivat juuri sitä, missä me tarvitsimme apua, eli koulutusta ja viestintää. Niinpä meistä tuli Satun yrityksen Saagacomsin asiakkaita.

Tuoreena yrittäjänä Satu tietää, millaiset asiat mietityttävät yrityksen suunnittelussa ja yritystoiminnan alkuvaiheessa. Siksi hän pystyykin tekemään sisältöä, josta on apua aloitteleville yrittäjille.

Nykyään Satu hoitaa suuren osan viestintäämme liittyvistä asioista. Esim. suurin osa asiakastarinoista, kumppaniesittelyistä ja kuukausikirjeistä on hänen tekemiään. Kirjoittamisen lisäksi hän ehdottaa aiheita ja teemoja, joista voisi olla hyötyä asiakkaillemme. Hän ylläpitää nettisivujamme, joiden sisällön suunnittelussa ja toteutuksesta hän oli isosti mukana. Viestinnän lisäksi hän on koulutuskumppanimme.

Meidän kannaltamme homma sujuu ketterästi, kun meidän tehtäväksemme jää vain kysyä haastateltavalta henkilöltä, voiko hänestä tehdä tarinan. Jos lupa tulee, toimitamme yhteystiedot Sadulle, ja hän sopii haastattelut, kirjoittaa jutun, hyväksyttää sen ja lopuksi julkaisee jutun verkkosivuillemme. Ja samaan aikaan me voimme keskittyä asiakkaisiimme ja muihin asioihin sen sijaan, että murehtisimme viestintäasioita.

Jos olisimme yrittäneet tehdä kaiken viestinnän itse, ei aika olisi riittänyt. Juttuja olisi paljon vähemmän eivätkä nettisivumme olisi ajan tasalla. Olemme kuitenkin pystyneet panostamaan viestinnässä sekä määrään että laatuun, kiitos Sadun. Ulkoistaminen siis kannatti!

Käy kurkkaamassa Saagacomsin nettisivuja täältä.

 

Kesäterveisin,
Tuija